De volgende algemene voorwaarden bevatten informatie over uw wettelijke rechten zoals bepaald in het verdrag over overeenkomsten op afstand en e-commerce. Deze algemene voorwaarden zijn tot stand gekomen in overleg met BeCommerce.
Emma Matratzen GmbH onderschrijft de BeCommerce gedragscode.
1. Identiteit van de onderneming en reikwijdte
2. Taal van de overeenkomst
3. Totstandkoming van de overeenkomst
4. Herroepingsrecht
5. Kosten in geval van een conventionele herroeping
6. Belangrijke mededelingen
7. Levering
8. Prijzen en verzendkosten
9. Betaling
10. Conformiteit en Garantie
11. Eigendomsvoorbehoud
12. Vrienden uitnodigen
13. Modelformulier herroeping
1.1. www.emma-matras.be wordt geëxploiteerd door Emma Matratzen GmbH te Frankfurt am Main en verkoopt matrassen en de bijbehorende accessoires.
1.2. De overeenkomst wordt afgesloten met (hierna te noemen verkoper): Emma Matratzen GmbH, Wilhelm-Leuschner-Straße 78, D-60329 Frankfurt am Main. Ondernemingsnummer 0693.665.509
1.3. Alle leveringen, diensten en aanbiedingen van de verkoper, als onderdeel van de webshop, vinden uitsluitend plaats op basis van deze algemene voorwaarden.
De taal van de overeenkomst is Nederlands.
3.1 De presentatie van de producten in onze webshop is geen juridisch bindend aanbod, maar een uitnodiging om te bestellen. Fouten zijn onder voorbehoud.
3.2 Door te klikken op de knop [Plaats bestelling] maakt u een bindende opdracht voor de op de bestelpagina vermelde goederen. De koopovereenkomst wordt gesloten wanneer de verkoper uw bestelling direct na ontvangst met een orderbevestiging per e-mail accepteert.
4.1. Het wettelijk herroepingsrecht is 14 dagen.
4.2. Bij de aankoop van producten heeft de consument gedurende 100 dagen de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of door een vooraf door de consument aangewezen en aan de verkoper bekend gemaakte vertegenwoordiger.
4.3. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn conventioneel herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product aan de verkoper retourneren, conform de door de verkoper verstrekte redelijke en duidelijke instructies. De matras hoeft niet nogmaals gevacumeerd te worden en kan zonder kartonnen doos worden verzonden.
4.4. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn conventioneel herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 100 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan de verkoper. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het modelformulier (zie bijlage onderaan deze algemene voorwaarden). Een mail naar service@emma-matras.be is echter ook voldoende. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn conventioneel herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
4.5. Als u de koopovereenkomst ontbindt, zijn wij verplicht om alle van U ontvangen betalingen, met uitzondering van eventuele bijkomende kosten van een andere soort verzending dan de door ons aangeboden goedkoopste standaardverzending, onmiddellijk en uiterlijk binnen veertien dagen te vergoeden, gerekend vanaf de dag waarop uw herroeping door ons ontvangen is. Voor de terugbetaling gebruiken wij hetzelfde betaalmiddel dat U bij de oorspronkelijke betaling heeft gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos.
4.6. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn conventioneel herroepingsrecht resp. het product niet aan de verkoper heeft teruggezonden, is de koop een feit.
4.7. Wij hanteren geen uitzonderingen op het herroepingsrecht.
5.1. Indien de consument gebruik maakt van zijn conventioneel herroepingsrecht, zal de verkoper de kosten dragen. De consument kan dus kosteloos het product terugsturen.
5.2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de verkoper dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.
De goederen die op www.emma-matras.be worden getoond in de vorm van digitale foto’s zijn werkelijk bestaande producten. Kleine afwijkingen tussen representatie en werkelijkheid vormen geen gebreken van de bestelde goederen.
Deze algemene voorwaarden worden samen met een samenvatting van de bestelling in een e-mail naar de consument gestuurd, als bevestiging van bestelling.
7.1. Wij leveren in meerdere landen binnen de Europese Unie, waaronder ook in België. De levering wordt verzorgd door DPD/GLS of per transporteur. Het transportrisico wordt door de verkoper gedragen.
7.2. De verwachte levertijd wordt bij het bestellen vermeld en telt pas vanaf het moment dat wij de betaling ontvangen hebben. Dit kan in sommige gevallen meerdere werkdagen duren.
8.1. De op het moment van bestelling opgegeven prijzen gelden. Alle prijzen zijn inclusief verzendkosten en inclusief 21% btw.
8.2. Voor verzendingen binnen België worden geen verzendkosten gerekend aan de klant.
9.1. De consument gaat ermee akkoord, dat de facturen en eventueel tegoed uitsluitend in digitale vorm verstrekt worden.
9.2. Wij bieden de volgende betaalmethoden aan: creditcard (MasterCard en Visa), Afterpay en PayPal. Wij behouden ons het recht voor om bepaalde betaalmethoden op grond van het bezorgadres, een afwijking van het bezorg- of factuuradres, de bestelwaarde of andere zakelijke criteria niet aan te bieden. Ook kunnen wij bij elke bestelling naar een andere betaalmethode verwijden. De betaling met creditcard wordt verzorgd door PAYONE GmbH · Fraunhoferstraße 2-4 · 24118 Kiel, Germany - Sitz der Gesellschaft: Kiel - Amtsgericht Kiel HRB 6107 - Geschäftsführer: Carl Frederic Zitscher, Jan Kanieß - Ein Unternehmen der Sparkassen-Finanzgruppe. Wanneer u met PayPal betaalt, wordt de betaling afgehandeld door PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Luxembourg. De algemene voorwaarden van PayPal zijn van toepassing, zie: https://www.paypal.com/de/webapps/mpp/ua/useragreement-full
9.3. Wanneer u vooruit betaalt, vindt u ons bankrekeningnummer in de bestelbevestiging. Het factuurbedrag dient u binnen 10 dagen over te maken op het genoemde rekeningnummer. Wij accepteren alleen overboekingen vanuit de Europese Unie (EU). We nemen geen transactiekosten voor onze rekening.
9.4. De consument wordt vriendelijk verzocht de waren bij ontvangst onmiddellijk op volledigheid en eventuele transportschade te controleren en de verkoper en de bezorger van eventuele bezwaren zo snel mogelijk op de hoogte te stellen.
9.5. Het risico van een toevallige beschadiging van de bestelde waren tijdens het transport valt pas na overgave van de waren onder de verantwoordelijkheid van de koper.
9.6. Betalen met Apple Pay: Apple Pay is beschikbaar tijdens het winkelen op iOS- en MacOS-apparaten met de Safari-browser. Voordat je Apple Pay kunt gebruiken, moet je het activeren in je Apple account (Wallet app) en op je apparaat.
Kies bij het plaatsen van je bestelling Apple Pay als betaalmethode en selecteer de kaart die je wilt gebruiken voor de aankoop en bevestig de betaling. Als je met Apple Pay betaalt, wordt het bedrag direct na de aankoop afgeschreven. Meer informatie over betalen met Apple Pay, waaronder de algemene voorwaarden, is te vinden opWanneer je Apple Pay gebruikt in apps en op het web, wordt de informatie die nodig is om de betaling te verwerken gedeeld met de app of website. Uw werkelijke kaartnummer wordt niet gedeeld met de winkelier.
Apple Pay is geïntegreerd via Adyen N.V. een naamloze vennootschap geregistreerd in Nederland onder ondernemingsnummer 34259528 met maatschappelijke zetel te Simon Carmiggeltstraat 6-50, 1011 DJ, Amsterdam, Nederland. Adyen N.V. staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank als gereguleerde bank naar Nederlands recht. Daarnaast staan Adyen en haar groepsmaatschappijen wereldwijd onder toezicht van verschillende toezichthouders en autoriteiten, indien van toepassing.
9.7 Betalen met Google Pay: Google Pay is beschikbaar tijdens het winkelen op apparaten en browsers die dit ondersteunen. Voordat je Google Pay kunt gebruiken, moet je het activeren in je Google-account en op je apparaat. Kies bij het plaatsen van uw bestelling Google Pay als betaalmethode en selecteer de kaart die u wilt gebruiken voor de aankoop en bevestig de betaling. Als je met Google Pay betaalt, wordt het bedrag direct na de aankoop afgeschreven. Meer informatie over betalen met Google Pay, waaronder de algemene voorwaarden, vindt u op https://payments.google.com/payments/apis-secure/u/0/get_legal_document?ldo=0&ldt=googlepaytos&ldl=und.
Wanneer u Google Pay gebruikt in apps en op het web, wordt de informatie die nodig is om de betaling te verwerken gedeeld met de app of website. Uw werkelijke kaartnummer wordt niet gedeeld met de verkoper.
Google Pay is geïntegreerd via Adyen N.V. een naamloze vennootschap geregistreerd in Nederland onder ondernemingsnummer 34259528 met maatschappelijke zetel te Simon Carmiggeltstraat 6-50, 1011 DJ, Amsterdam, Nederland. Adyen N.V. staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank als gereguleerde bank naar Nederlands recht. Daarnaast staan Adyen en haar groepsmaatschappijen wereldwijd onder toezicht van verschillende toezichthouders en autoriteiten, indien van toepassing.
Elke weigering van toekenning van de betalingsfaciliteit door Alma voor een bestelling kan leiden tot de annulering daarvan.
Elke beëindiging van de algemene voorwaarden die de Klant en de Verkoper bindt, leidt tot de beëindiging van de Algemene Gebruiksvoorwaarden of de kredietovereenkomst tussen Alma en de Klant.
Betaling in termijnen is beschikbaar via onze partner Alma. De beveiliging van de betalingen wordt gewaarborgd door Alma en zijn dienstverleners.
Kosten: Bij betaling in termijnen met Alma heeft de Klant geen kosten. Indien kosten worden aangerekend, zullen deze binnen de limiet van verwaarloosbare kosten blijven.
Beëindiging: Elke beëindiging van de algemene voorwaarden die de Verkoper en de Klant bindt, leidt tot de beëindiging van de kredietovereenkomst tussen Alma en de Klant.
Daarnaast geniet de Klant ook van de conformiteitsgarantie van de producten, die vrijwillig wordt verstrekt door Emma in overeenstemming met dit Artikel 10.
(1) Algemene garantievoorwaarden.
De in dit Artikel 10 genoemde garantieperiode begint op de factuurdatum. Het geografische toepassingsgebied van de garantie onder dit Artikel 10 is België. Indien zich tijdens de garantieperiode materiaal- of fabricagefouten voordoen in uw product, zal de verkoper, als garant, naar eigen goeddunken, ofwel het product gratis herstellen onder een garantie in overeenstemming met dit Artikel 10, ofwel het product gratis omruilen voor een gelijkwaardig product.
Garantieclaims in overeenstemming met dit artikel 10 zijn uitgesloten in geval van schade veroorzaakt door oneigenlijk gebruik en gebrek aan of onjuiste zorg.
Om van deze garantie gebruik te kunnen maken, moet de Klant de Verkoper op duidelijke wijze in kennis stellen van de uitoefening van zijn recht uit hoofde van de aanvullende garantie en van de redenen die deze garantie rechtvaardigen. De Klant verbindt zich ertoe om aan de Verkoper een beëdigde verklaring te bezorgen, vergezeld van één of meerdere foto's van het product dat het voorwerp uitmaakt van de garantieclaim.
Voorwaarde voor het indienen van een garantieclaim in overeenstemming met dit artikel 9 is dat de verkoper de garantieclaim kan verifiëren (bijv. door de goederen op te sturen).
Het is belangrijk om ervoor te zorgen dat het product niet beschadigd raakt tijdens het transport wanneer het wordt geretourneerd, door het veilig te verpakken. Redelijke verzendkosten worden vergoed door de verkoper. De toepassing van de garantie voor niet-conformiteit van het product zal plaatsvinden zonder kosten voor de klant.
Bij het terugsturen van het product moet een kopie van de factuur worden bijgevoegd zodat de verkoper kan controleren of de garantieperiode werd gerespecteerd. Zonder een kopie van de factuur kan de verkoper de garantie niet aanvaarden. De naam en het adres van de verkoper moeten ook worden vermeld als deze informatie niet op de kopie van de factuur staat.
Alle claims onder dit artikel moeten per post naar het volgende adres worden gestuurd: Emma Matratzen GmbH Wilhelm-Leuschner-Str. 78 60329 Frankfurt am Main, of per e-mail naar het volgende adres: contact@emma-matelas.be
De vervanging van een niet-conform product heeft geen verlenging van de garantieperiode tot gevolg.
Garanties in overeenstemming met dit artikel 10 beperken niet de wettelijke garantierechten in geval van gebreken (nakoming achteraf, intrekking of vermindering, schadevergoeding), waarop kosteloos aanspraak kan worden gemaakt.
(2) Speciale garantievoorwaarden voor matrassen.
De verkoper geeft 10 jaar garantie op alle Emma matrassen, voor de vorm en duurzaamheid van de basismaterialen. Deze garantie is van toepassing op scheuren, deuken of schade aan het schuim die ontstaan ondanks correct en passend gebruik en defecten in de sluiting als gevolg van productiefouten. De verkoper biedt ook 2 jaar garantie op de volledige matras, inclusief de hoes en ritssluiting. Daarnaast biedt de verkoper voor alle Emma matrassen een 'slaapproefperiode' van 100 dagen. De "proefperiode" begint op de dag dat het product wordt geleverd. De garanties voor matrassen conform dit Artikel 10 (2) zijn niet van toepassing:
- Bij retourneren/ruilen vanwege persoonlijke comfortvoorkeuren.
- Voor schade veroorzaakt door invloeden van buitenaf zoals snijwonden, brandwonden, scheuren, vloeistoffen of vlekken.
- Voor Emma matrassen die niet door een officiële dealer zijn verkocht.
- Voor Emma matrassen die niet als nieuw zijn verkocht
- Voor normale slijtage als gevolg van het bedoelde gebruik van de matras.
- Voor matrassen die particulier zijn doorverkocht.
De Klant moet het matras binnen 4 weken na ontvangst openen, zodat het zijn definitieve vorm terugkrijgt. Als de Klant deze aanbeveling niet binnen de genoemde periode opvolgt, behoudt Emma zich het recht voor om de Klant niet te vergoeden voor het bestaan van een gebrek aan het product of om de Klant een nieuw product te sturen ter vervanging van het origineel. De garanties voor matrassen onder dit Artikel 10 (2) omvatten niet de vervanging van onbeschadigde delen van de Emma matras. Voor een vlotte afhandeling van de garantieclaim wordt de klant verzocht de juiste foto's van het betreffende product te verstrekken. De verkoper raadt ook aan om matrassen die direct op de vloer liggen regelmatig te luchten (alleen schone en droge oppervlakken).
(3) Speciale garantievoorwaarden voor boxsprings, bedden en lattenbodems.
De verkoper geeft 5 jaar garantie op boxsprings, bedden en lattenbodems en 10 jaar garantie op de bijbehorende matrassen. De verkoper geeft 2 jaar garantie op de bedframes van het Royal boxspringbed, de bedbank en de lattenbodem Classique. Op de Elite lattenbodem geeft de verkoper 25 jaar garantie, met uitzondering van de houten lattenbodem waarop de verkoper 2 jaar garantie geeft. De verkoper geeft 3 jaar garantie op de bedframes van het houten bed en de premium bedstee. De verkoper geeft 5 jaar garantie op het bedframe van het metalen bed, exclusief schroeven.
De garanties voor bedden volgens dit punt (3) zijn niet van toepassing:
- Bij retourneren/ruilen vanwege persoonlijke comfortvoorkeuren.
- Voor schade veroorzaakt door invloeden van buitenaf, zoals snijwonden, brandwonden, scheuren, vloeistoffen of vlekken.
- Voor Emma producten die niet zijn verkocht door een officiële verkoper;
- Voor Emma-producten die niet als nieuw zijn verkocht;
- Voor normale slijtage als gevolg van het bedoelde gebruik van het product.
- Voor elk product dat particulier is doorverkocht.
Voor een soepele afhandeling van de garantieclaim wordt de klant verzocht de juiste foto's van het betreffende product te verstrekken.
(4) Speciale garantievoorwaarden voor kussens
De verkoper geeft 2 jaar garantie op alle Emma-kussens.
De garanties voor hoofdkussens volgens dit artikel 10 (4) zijn niet van toepassing:
- In geval van retournering/omruiling vanwege persoonlijke comfortvoorkeuren.
- Schade veroorzaakt door invloeden van buitenaf zoals snijwonden, brandwonden, scheuren, vloeistoffen of vlekken.
- Voor Emma hoofdkussens die niet zijn verkocht door een officiële dealer.
- Voor Emma-kussens die niet als nieuw zijn verkocht.
- Voor normale slijtage als gevolg van het bedoelde gebruik van de kussens.
- Voor elk product dat particulier is doorverkocht.
(5) Speciale garantievoorwaarden voor matrastoppers
De verkoper biedt 2 jaar garantie op Emma matrastoppers. Daarnaast biedt de verkoper een "slaapproefperiode" van 100 dagen voor Emma matrastoppers. De "proefperiode" gaat in op de dag dat het product wordt geleverd.
De garanties voor matrastoppers volgens dit artikel 10 lid 5 zijn niet van toepassing:
- In geval van retourneren/ruilen vanwege persoonlijke comfortvoorkeuren.
- Schade veroorzaakt door invloeden van buitenaf zoals snijwonden, brandwonden, scheuren, vloeistoffen of vlekken.
- Voor Emma matrastoppers die niet door een officiële dealer zijn verkocht.
- Voor Emma matrastoppers die niet als nieuw zijn verkocht.
- Voor normale slijtage als gevolg van het bedoelde gebruik van de matrastoppers.
- Voor elk product dat particulier is doorverkocht.
(6) Speciale garantievoorwaarden voor dekbedden en beddengoed
De verkoper biedt 2 jaar garantie op dekbedden en beddengoed.
De garanties voor Emma dekbedden en beddengoed volgens dit Artikel 10 (6) zijn niet van toepassing op:
- Retourneren/omruilen vanwege persoonlijke comfortvoorkeuren
- Schade veroorzaakt door invloeden van buitenaf, zoals snijwonden, brandwonden, scheuren, vloeistoffen of vlekken.
- Voor Emma dekbedden en beddengoed die niet zijn verkocht door een officiële wederverkoper.
- Voor Emma dekbedden en beddengoed die niet als nieuw zijn verkocht
- Voor normale slijtage als gevolg van het bedoelde gebruik van Emma dekbedden en beddengoed.
- Voor elk product dat particulier is doorverkocht.
Tot de volledige betaling voltrokken is blijven de goederen eigendom van de verkoper.
12.1. Om in aanmerking te komen voor het programma Een-Vriend-Doorverwijzen moet je een Emma-klant zijn en een Emma-klantenaccount hebben. Om een vriend(in) te verwijzen, log je in op je account, klik je op het tabblad "Mijn uitgenodigde vrienden" en voer je zijn/haar e-mailadres in. Je vriend(in) ontvangt dan een e-mail met zijn/haar persoonlijke kortingscode.
12.2. De kortingscode is alleen geldig voor aankopen die gedaan zijn op www.emma-matras.be. De minimale besteding is €290. De kortingscode kan worden gebruikt voor het gehele Emma-assortiment en in combinatie met andere aanbiedingen en promoties.
12.3. Je hebt recht op de beloning van €20 als de doorverwezen vriend(in) zijn/haar Emma-producten niet terugstuurt binnen de 100 proefnachten. Om de €20 te kunnen ontvangen, neem je contact op met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar support@emma-matras.be of te bellen naar +32 2 320 15 01. Beperkingen kunnen van toepassing zijn.
12.4. We behouden ons het recht voor om de kortingscode ongeldig te maken als deze op internet openbaar wordt gemaakt of in een zoekmachine wordt weergegeven. In dit geval verliest de verwijzer ook zijn/haar aanspraak op de beloning van €20. Het aantal uitbetalingen is beperkt tot 10.
12.5. Als de bestelling van de verwezen persoon wordt geannuleerd zal de kortingscode ongeldig verklaard worden en de claim op de beloning van €20 verloren gaan. De claim op de geldbeloning gaat ook verloren als de bestelling wordt geretourneerd.
12.6. De verwijzer en verwezen person kan niet dezelfde persoon zijn. Mensen die in hetzelfde huishouden wonen of direct familieleden kunnen niet worden doorverwezen.
12.7. Het is verboden voor klanten om nep- of meerdere e-mailadressen of kantaccounts te gebruiken. Daarnaast mogen er geen fictieve identiteiten gebruikt worden om deel te nemen aan het programma Een-Vriend-Doorverwijzen.
12.8. We behouden ons het recht voor om klanten van deelname aan dit programma uit te sluiten, als ze niet aan de vereisten voldoen of de regels op een andere manier overtreden.
12.9. We behouden ons ook het recht voor het programma Een-Vriend-Doorverwijzen zonder verdere kennisgeving te annuleren.
12.10. Voor verdere vragen over het programma Een-Vriend-Doorverwijzen kan je contact opnemen met onze klantenservice door een e-mail te sturen naar support@emma-matras.be of te bellen naar 022 73 42 61.
Aanbieding geldig vanaf maandag 4 november 2024
Sluiten
BELANGRIJKSTE VOORWAARDEN VOOR HET ONTVANGEN VAN DE BELONINGEN
Dit is een samenvatting van de belangrijkste voorwaarden voor het ontvangen van beloningen. Deze komen echter niet in de plaats van de hieronder volledig weergegeven voorwaarden.
BELONINGEN VOOR DE VERWIJZER
• De verwijzer ontvangt €50 korting bij bestellingen vanaf voor elke vriend(in) die voor het eerst bij Emma Matras bestelt.
• Deze aanbieding kan worden gedeeld tot 6 maanden na de datum dat de verwijzer deze heeft geaccepteerd.
• Om in aanmerking te komen voor de beloning dient de verwezen vriend een nieuwe klant te zijn van Emma Matras, de leeftijd van 18 jaar of meer te hebben en dient deze te voldoen aan de voorwaarden die bij zijn beloning zijn gesteld.
• Het is niet vereist dat de verwijzer een bestaande klant van Emma Matras is.
• Om dit aanbod te kunnen delen, dient de verwijzer 18 jaar of ouder te zijn.
• Beloningen zijn cumulatief en meerdere beloningen kunnen derhalve worden toegekend aan de verwijzer, bij meerdere geldige verwijzingen naar Emma Matras. Een verwijzer kan een maximum van 5 beloningen in 24 uur worden toegekend en een maximum van 25 beloningen in de periode van 12 maanden en €1500 waarde binnen een periode van 12 maanden.
• Beloningen zullen worden toegekend aan de verwijzer op de dag dat de verwezen vriend een bestelling heeft geplaatst, op voorwaarde dat deze aankoop niet wordt geannuleerd.
• De Verwijzer zal per e-mail op hoogte worden gesteld op het moment dat de verwezen vriend een bestelling heeft geplaatst en wanneer de beloning is toegekend.
• Beloningen zijn 3 maanden geldig vanaf de datum dat deze aan de verwijzer is toegekend.
• De beloningen van de verwijzer kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingscodes in één en dezelfde bestelling.
• Emma Matras behoudt zich het recht voor om op elk moment de uitgifte van een beloning aan een Verwezen Vriend of Verwijzer te weigeren.
• Emma Matras behoudt zich het recht voor om op elk moment en zonder kennisgeving alle elementen van deze aanbieding te wijzigen.
BELONINGEN VOOR DE VERWEZEN VRIEND
• De verwezen vriend ontvangt 7% korting bij de eerste bestelling.
• De beloning is geldig tot Eén maand vanaf het moment van toekenning aan de verwezen vriend.
• Om in aanmerking te komen voor de beloning dient de verwezen vriend een nieuwe klant te zijn bij Emma Matras en de leeftijd van 18 jaar of ouder te hebben.
• Wanneer een bestelling wordt ingetrokken, vervalt tevens iedere beloning die verbonden was aan deze bestelling.
• Indien de Verwezen vriend en de Verwijzer één en dezelfde persoon zijn, kan de beloning niet worden opgeëist.
• De beloningen van de verwezen vriend kunnen niet worden gecombineerd met andere kortingscodes in één en dezelfde bestelling.
________________________________________
Onderstaande algemene voorwaarden zijn voor jouw gemak vertaald vanuit het Engels. Let op: alleen de originele Engelse versie van deze voorwaarden is juridisch bindend. Deze vind je hier:
https://mention-me.com/help/tnc_f/site?type=site
Algemene Voorwaarden, geldig vanaf woensdag 18 september 2024, v.1.5 (Dutch)
1. Deze Algemene Voorwaarden
1.1. Mention Me Limited is geregistreerd in Engeland en Wales onder bedrijfsnummer 08382730 met een geregistreerd kantoor op 20-22 Wenlock Road, London, N1 7GU ("wij", "onze" of "Mention Me"). Het Britse BTW-nummer van Mention Me is 177039686. Mocht u vragen hebben over deze voorwaarden, neem dan contact met ons op via support@mention-me.com .
1.2. Mention Me biedt de technologie, ondersteuning en administratiediensten (de "Diensten") om handelaren (de "Handelaar") in staat te stellen programma's (elk een "Programma") uit te voeren waarmee zij hun klanten of cliënten beloningen ("Beloningen") kunnen aanbieden. Deze Programma's kunnen de volgende diensten omvatten:
1.2.1. refer-a-friend-diensten waarbij klanten of cliënten beloningen worden aangeboden in ruil voor het feit dat die klanten of cliënten ("verwijzers") hun vrienden ("verwezen vrienden") verwijzen naar de producten of diensten van de verkoper (de "goederen of diensten van de verkoper"); en
1.2.2. andere diensten waarbij klanten of cliënten Beloningen worden aangeboden of de mogelijkheid om feedback te geven aan Verkopers.
1.3. Deze voorwaarden zijn van toepassing op personen die een Programma openen of gebruiken als Verwijzer, Verwezen Vriend en/of anderszins als klant. Het gebruik van "Gebruiker" of "u" is een verwijzing naar een van deze voorwaarden, voor zover de context dit toelaat.
1.4. Door deel te nemen aan een Programma en de Diensten te gebruiken, stemmen Gebruikers in met deze Algemene Voorwaarden. Als u niet akkoord gaat met deze Algemene Voorwaarden in hun geheel, mag u op geen enkele manier deelnemen aan het Programma. Gebruikers mogen niet deelnemen aan het Programma als dit verboden zou zijn door toepasselijke wet- of regelgeving.
1.5. Wij behouden ons het recht voor om deze Algemene Voorwaarden op elk gewenst moment te wijzigen of aan te passen. Alle wijzigingen of nieuwe algemene voorwaarden zijn beschikbaar op onze website en/of via de landingspagina van de website waar het relevante Programma wordt aangeboden. De Algemene Voorwaarden die op u van toepassing zijn, zijn de Algemene Voorwaarden die zijn gepubliceerd op het moment dat u deelneemt aan het relevante Programma.
2. Het programma
2.1. Het Programma en uw deelname daaraan zijn eveneens onderworpen aan de Programmavoorwaarden. Deze zijn beschikbaar op de webpagina waarop het desbetreffende Programma wordt aangeboden.
2.2. U erkent en stemt ermee in dat het Programma wordt aangeboden en beschikbaar wordt gesteld door de relevante Merchant. De rol en verantwoordelijkheid van Mention Me is beperkt tot het leveren van technologie, administratie en ondersteunende diensten aan de Merchant in verband met het Programma.
2.3. Door akkoord te gaan met deze Algemene Voorwaarden en deel te nemen aan een Programma bevestigt u dat:
2.3.1. U hebt ten minste de minimumleeftijd bereikt die volgens de toepasselijke wetgeving is toegestaan om deze Algemene Voorwaarden te aanvaarden;
2.3.2. alle informatie die u aan Mention Me verstrekt of zult verstrekken tijdens uw ontvangst van de Diensten, naar uw beste weten waar en nauwkeurig is; en
2.3.3. U bent verantwoordelijk voor het configureren en onderhouden van uw hardware, software en netwerkverbinding, zodat u toegang hebt tot elk Mention Me-platform (zoals hieronder gedefinieerd).
2.4 U gaat ermee akkoord dat u tijdens het gebruik van de Mention Me-diensten of de toegang tot het Mention Me-platform het volgende niet zult doen:
2.4.1. de Diensten gebruiken voor illegale of immorele doeleinden, of voor enig ander doel dan uw deelname aan een Programma;
2.4.2. de Diensten op een manier gebruiken die de Diensten onderbreekt, beschadigt of aantast, of die de Diensten op een andere manier minder efficiënt maakt;
2.4.3. zich voordoen als een andere persoon (levend of dood), uw relatie met een persoon of entiteit verkeerd voorstellen, of valse of anderszins misleidende informatie verstrekken; en
2.4.4. toegang verkrijgen of proberen toegang te verkrijgen tot de accounts van andere gebruikers of de beveiligingsmaatregelen van het Mention Me Platform te omzeilen of proberen te omzeilen.
2.5. Wanneer u een bericht naar een doorverwezen vriend stuurt, bevestigt u dat:
2.5.1. een dergelijke Verwezen Vriend u persoonlijk kent;
2.5.2. U hebt, waar redelijkerwijs mogelijk, toestemming verkregen van de Verwezen Vriend voordat u contact met hem/haar opneemt;
2.5.3. U begrijpt dat u de verzender bent van alle communicatie onder de Diensten en dat u zich dient te houden aan alle toepasselijke wetten met betrekking tot het verzenden van elektronische communicatie; en
2.5.4. U mag geen informatie van een derde partij of een doorverwezen vriend invoeren of op een andere manier gebruiken om de Diensten te gebruiken voor de distributie van bulk-e-mails, distributie aan vreemden of enige andere promotie van een persoonlijke link op een manier die (naar eigen goeddunken van Mention Me) ongevraagde commerciële e-mail of "spam" zou vormen of zou lijken te vormen.
2.6. Om in aanmerking te komen voor een Beloning, moet een Verwezen Vriend:
2.6.1. geen huidige klant zijn en nooit klant zijn geweest van de Verkoper onder een e-mailadres of alias;
2.6.2. goederen of diensten hebben gekocht van de Verkoper nadat hij toegang heeft gekregen tot het Programma; en
2.6.3. voldoen aan alle andere criteria die aan haar zijn meegedeeld.
2.7. Indien wij redelijkerwijs van mening zijn dat u een van deze Algemene Voorwaarden hebt overtreden, behouden wij ons het recht voor om uw gebruik van de Diensten onmiddellijk op te schorten of te beëindigen, zonder u daarvan op de hoogte te stellen en zonder verdere aansprakelijkheid jegens u, met inbegrip van en zonder enige aansprakelijkheid met betrekking tot het feit dat u niet langer kunt deelnemen aan of profiteren van een Programma.
2.8. Wij brengen u geen kosten in rekening voor het ontvangen van de Diensten. Wij kunnen een betaling ontvangen van de relevante Verkoper voor uw deelname aan het Programma.
3. Onze verplichtingen jegens jou
3.1. Onze verplichtingen jegens jou onder deze Algemene Voorwaarden zijn beperkt tot het doen van commercieel redelijke inspanningen door Mention Me om de Diensten aan jou te leveren met betrekking tot het door jou geselecteerde Programma.
3.2. Alle programma's worden onafhankelijk beheerd door handelaren onder afzonderlijke algemene voorwaarden voor handelaren. Om te profiteren van een programma, moet u een onafhankelijke overeenkomst aangaan tussen u en de relevante handelaar, waarbij Mention Me geen partij zal zijn en waaronder wij geen rechten of verplichtingen zullen hebben.
3.3. Hoewel wij redelijke stappen ondernemen om ervoor te zorgen dat Verkopers op verantwoorde wijze en in overeenstemming met de toepasselijke wetten opereren, heeft Mention Me geen controle over de werking van enig Programma en is niet aansprakelijk voor:
3.3.1. de prestaties van een handelaar onder de Algemene Voorwaarden van de handelaar;
3.3.2. de wijziging, opschorting of annulering van een Programma;
3.3.3. het aanbieden, inwisselen of vervullen van een Beloning aan u of een Verwezen Vriend onder een Programma; of
3.3.4. de levering van goederen of diensten van de handelaar aan u of een door een handelaar doorverwezen vriend in het kader van of in verband met een programma.
3.4. Wij behouden ons het recht voor om de levering van sommige of alle Diensten aan de Verkoper met betrekking tot een Programma (hetzij in het algemeen of met betrekking tot een specifieke Gebruiker) op elk moment op te schorten of te beëindigen na ontvangst van een verzoek daartoe van de Verkoper of als wij redelijkerwijs van mening zijn dat een dergelijke opschorting van de diensten noodzakelijk is in het belang van Mention Me, de Verkoper of een Gebruiker.
3.5. Houd er rekening mee dat internettransmissies nooit volledig privé of veilig zijn en dat elk bericht of elke informatie die u via een Mention Me-platform verzendt, door anderen kan worden gelezen of onderschept, zelfs als er een speciale melding is dat een bepaalde transmissie is gecodeerd.
3.6. Gebruikers krijgen een unieke en persoonlijke Mention Me-pagina of account waarop ze hun verwijzingen en eventuele beloningen kunnen bekijken waar ze recht op hebben.
4. Gegevensbescherming
4.1. U stemt ermee in dat Mention Me (in haar hoedanigheid van gegevensverwerker voor de Verkoper) uw persoonsgegevens (waaronder, maar niet beperkt tot, uw naam, telefoonnummer, e-mailadres en postadres) mag ontvangen en gebruiken in verband met en voor de doeleinden van het beheer van het Programma (de "Persoonsgegevens").
4.2. Alle Persoonsgegevens die door Mention Me worden bewaard, worden strikt behandeld in overeenstemming met ons Privacybeleid, waarvan u hier een kopie kunt bekijken.
4.3. Wij verwerken niet bewust persoonsgegevens van kinderen. Als u een kind bent, gebruik of verstrek dan geen informatie over uzelf, inclusief maar niet beperkt tot uw naam, adres, e-mailadres of schermnaam of gebruikersnaam die u mogelijk gebruikt. Als we erachter komen dat we persoonsgegevens van een kind hebben verzameld of ontvangen zonder verificatie van ouderlijke toestemming, zullen we die informatie verwijderen. Als u denkt dat we informatie van of over een kind hebben, neem dan contact met ons op via het bovenstaande e-mailadres.
5. Webpagina's gehost door Mention Me
5.1. Bepaalde webpagina's die u bezoekt of IT-infrastructuur die u gebruikt in verband met het Programma kunnen worden gehost of beheerd door Mention Me (het "Mention Me Platform"). Wij garanderen niet dat het Mention Me Platform veilig of vrij van bugs of virussen zal zijn.
5.2. U bent verantwoordelijk voor het configureren van uw informatietechnologie, computerprogramma's en platform om toegang te krijgen tot onze site. U dient uw eigen antivirussoftware te gebruiken.
5.3. U mag het Mention Me Platform niet misbruiken door willens en wetens virussen, Trojaanse paarden, wormen, logic bombs of ander materiaal te introduceren dat kwaadaardig of technologisch schadelijk is. U mag niet proberen om ongeautoriseerde toegang te krijgen tot onze site, de server waarop onze site is opgeslagen of een server, computer of database die is verbonden met onze site. U mag onze site niet aanvallen via een denial-of-service-aanval of een distributed denial-of-service-aanval.
5.4. Webpagina's die wij beheren, waaronder het Mention Me Platform, kunnen links bevatten naar andere onafhankelijke webpagina's die niet door Mention Me worden beheerd, waaronder die welke door Merchants worden beheerd. Dergelijke onafhankelijke sites vallen niet onder de controle van Mention Me en wij zijn niet aansprakelijk voor, en geven geen enkele garantie of waarborg, dat wij hun inhoud of hun privacybeleid op enigerlei wijze hebben gecontroleerd, gescreend of goedgekeurd.
5.5. U dient zelf een onafhankelijk oordeel te vellen over de vraag of u dergelijke websites van derden wilt gebruiken, inclusief de vraag of u producten of diensten wilt kopen die door hen worden aangeboden.
6. Intellectuele eigendomsrechten
6.1. De Diensten, het Mention Me-platform en alle informatie en materialen die daarin zijn opgenomen, en alle intellectuele eigendomsrechten die in een van deze Diensten zijn uitgedrukt of belichaamd, zijn eigendom van Mention Me of onze licentiegevers. Niets in deze Algemene Voorwaarden is bedoeld om rechten op een van deze Diensten over te dragen.
6.2. U stemt ermee in dat alle opmerkingen, communicatie, ideeën of andere materialen of informatie ("Klantensuggesties") die u ons verstrekt via of in verband met de Diensten en de website op een niet-vertrouwelijke basis worden verstrekt. Verder stemt u ermee in dat alle Klantensuggesties die u verstrekt, worden beschouwd als ons eigendom zodra ze aan ons zijn verstrekt en u draagt alle intellectuele eigendomsrechten die mogelijk bestaan in de Klantensuggesties aan ons over. Wij zijn niet onderworpen aan beperkingen met betrekking tot de Klantensuggesties en mogen deze gebruiken zoals wij dat passend achten.
7. Onze aansprakelijkheid
7.1. Geen enkel deel van deze Algemene Voorwaarden is bedoeld om onze aansprakelijkheid jegens u op enigerlei wijze uit te sluiten of te beperken, waar dit onrechtmatig zou zijn. Dit omvat onze aansprakelijkheid voor:
7.1.1. overlijden of persoonlijk letsel veroorzaakt door onze nalatigheid of de nalatigheid van onze werknemers, agenten of onderaannemers; of
7.1.2. fraude of bedrieglijke voorstelling van zaken.
7.2. Wij zijn niet aansprakelijk voor enig financieel of economisch verlies of voor enig gevolg- of indirect verlies, zoals reputatieschade, gemiste koopjes, gemiste winst, verlies van verwachte besparingen of gemiste kansen, voortvloeiend uit of in verband met uw deelname aan het Programma (ongeacht of dit is geleden of opgelopen als gevolg van onze nalatigheid of anderszins).
7.3. Om twijfel te voorkomen, omvat de aansprakelijkheid die is uitgesloten onder clausule 7 elk verlies dat voortvloeit uit uw omgang met een Verkoper of dat voortvloeit uit de Verkopersgoederen of -diensten en wij zijn op geen enkele wijze aansprakelijk jegens u voor enige handeling of omissie van de Verkoper in verband met de Verkopersgoederen of -diensten of een van de zaken die zijn uiteengezet in clausule 3.3 hierboven.
7.4. Geen enkel deel van deze Algemene Voorwaarden is bedoeld om uw wettelijke rechten te beïnvloeden.
8. Algemeen
8.1. Geen enkele bepaling van deze Algemene Voorwaarden is afdwingbaar op grond van de Contract (Rights of Third Parties) Act 1999 door een persoon die geen partij is bij deze Algemene Voorwaarden.
8.2 Wij kunnen al onze rechten of verplichtingen onder deze Algemene Voorwaarden overdragen of uitbesteden.
8.3. Indien enige bepaling van deze Algemene Voorwaarden bij wet verboden is of door een rechtbank als onrechtmatig, nietig of niet-afdwingbaar wordt beoordeeld, wordt de bepaling, voor zover vereist, gescheiden van deze Algemene Voorwaarden en zo veel mogelijk ongeldig gemaakt, zonder de overige bepalingen van deze Algemene Voorwaarden te wijzigen. Dit heeft op geen enkele wijze invloed op de overige omstandigheden of de geldigheid of afdwingbaarheid van deze Algemene Voorwaarden.
8.4. De overeenkomst tussen u en Mention Me onder deze Algemene Voorwaarden is persoonlijk voor u en mag door u niet aan een derde partij worden overgedragen.
8.5. Deze Algemene Voorwaarden worden beheerst door het Engelse recht en u stemt ermee in dat elk geschil (contractueel of niet-contractueel) dat voortvloeit uit of verband houdt met deze Voorwaarden, wordt voorgelegd aan de exclusieve jurisdictie van de rechtbanken van Engeland.
(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)
- Aan: [ naam ondernemer] [ geografisch adres ondernemer] [ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar] [ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]
- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,
herroep/herroepen*
- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
- [Naam consumenten(en)]
- [Adres consument(en)]
- [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
*Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.
Heeft U een klacht over een online bestelling, dan kunt u die via deze site laten oplossen door een onafhankelijk geschillenorgaan, Online Dispute Resolution. (https://ec.europa.eu/consumers/odr/)
Als u in onze webshop wilt bestellen, is het voor het sluiten van de overeenkomst noodzakelijk dat u uw persoonlijke gegevens verstrekt, die wij nodig hebben om uw bestelling te verwerken en de verkoopovereenkomst met u uit te voeren. De essentiële gegevens voor het sluiten van het contract zijn gemarkeerd, verdere gegevens worden op vrijwillige basis verstrekt. Wij gebruiken de door u verstrekte persoonsgegevens om uw bestelling en retouren te verwerken. Voor laaddoeleinden kunnen wij uw betalingsgegevens doorgeven aan onze huisbank of aan de geselecteerde betalingsdienstaanbieder. Om de levering van de goederen aan u te beheren, en vanwege de aard van de transactie, moeten we uw afleveradres en contactgegevens (e-mailadres en telefoonnummer) delen met bezorgbedrijven. Alleen strikt noodzakelijke gegevens worden gedeeld met het oog op de coördinatie van de levering, bescherming tegen fraude en opheldering van urgente problemen. De wettelijke basis hiervoor is dat deze verwerking objectief noodzakelijk is voor de uitvoering van de verkoopovereenkomst met u (Artikel 6 (1) (b) AVG). Dit betekent dat de verkoop van goederen in feite niet volledig kan worden uitgevoerd als deze specifieke verwerking van de persoonsgegevens in kwestie niet plaatsvindt. Houd er rekening mee dat het niet verstrekken van de verplichte persoonsgegevens ertoe kan leiden dat uw bestelling bij ons niet kan worden uitgevoerd. Als u een product wilt retourneren, moeten we uw persoonlijke gegevens (afleveradres en contactgegevens) ook delen met de toegewezen niet-gouvernementele/liefdadigheidsorganisatie of het bezorgbedrijf voor het ophalen en ophalen van het product. De wettelijke basis is dat de verwerking noodzakelijk is voor de uitvoering van een contract waarbij de betrokkene partij is (Artikel 6 (1) (b) AVG) en ons legitieme belang bij het beheren van productretouren.
We kunnen verschillende versies van onze website aanbieden voor verschillende regio's of talen, maar we zullen ervoor zorgen dat gebruikers op de hoogte zijn van eventuele doorverwijzingen en de mogelijkheid hebben om te kiezen welke versie van de website ze willen openen.
Wij bieden verschillende betalingsmethoden voor uw gemak, waaronder directe betaling met creditcard, pinpas of bankoverschrijving. Door uw betalingsgegevens te verstrekken, geeft u ons toestemming om de van toepassing zijnde kosten in rekening te brengen via de door u gekozen betaalmethode. Als u voor directe betaling kiest, zullen wij uw betaalmethode belasten op het moment van verzending. Als u voor bankoverschrijving kiest, dient de betaling binnen 10 dagen na ontvangst van de orderbevestiging te worden uitgevoerd, anders wordt de bestelling geannuleerd (er worden geen extra kosten in rekening gebracht). Houd er rekening mee dat we alleen betalingen accepteren van Europese accounts. We zijn niet verantwoordelijk voor eventuele extra kosten die uw bank in rekening zou kunnen brengen. Pas nadat de betaling is ontvangen, zal het leveringsproces beginnen en zal de levertijd aanvangen. Als u kiest voor een betalingsplan of een gespreide betalingsoptie, zullen wij uw betaalmethode volgens het overeengekomen schema belasten. Als we niet in staat zijn om uw betaalmethode te belasten, behouden we ons het recht voor om uw bestelling op te schorten of te annuleren totdat de betaling is ontvangen. Als u kiest voor betaling via Klarna, wordt u 30 dagen na uw aankoop belast.
Houd er rekening mee dat alle betalingen onderhevig zijn aan verificatie en goedkeuring door onze betalingsverwerkers. We behouden ons het recht voor om om welke reden dan ook betalingen te weigeren of te annuleren, inclusief verdenking van fraude, ongeautoriseerd gebruik of ontoereikende fondsen. We behouden ons ook het recht voor om onze betalingsvoorwaarden op elk moment zonder voorafgaande kennisgeving te wijzigen.
Als u vragen of zorgen heeft over onze betalingsvoorwaarden, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Deze wedstrijd (samen de “Wedstrijd”) wordt georganiseerd en gepromoot door Emma Matratzen GmbH, Wilhelm-Leuschner-Str. 78, 60329 Frankfurt am Main, Duitsland (“Emma”). De wedstrijd loopt van 16/08/2024 00h01 (de “Openingsdatum”) tot 19/08/2024 23h59 (de “Sluitingsdatum”) (samen de “Wedstrijdperiode”).
(1) Wedstrijd en gegevensbescherming: Door mee te doen aan de Wedstrijd ga je (de “Deelnemer”) ermee akkoord dat je volledige naam, e-mailadres en mobiele nummer (indien opgegeven), en woonplaats door Emma worden gebruikt voor het doel van het uitvoeren van deze Wedstrijd en voor het doel van het ontvangen van marketingcontact als de Deelnemer heeft gekozen voor opt-in.
Emma kan om meer persoonlijke gegevens vragen dan nodig is om de prijs uit te reiken. De Deelnemer gaat ermee akkoord dat zijn/haar persoonlijke gegevens door Emma worden gebruikt om de Wedstrijd uit te voeren. Alle persoonlijke gegevens die door Emma worden verzameld, worden verwerkt in overeenstemming met het privacybeleid van Emma.
Het e-mailadres en eventuele andere persoonlijke gegevens die de Deelnemer voor deze Prijsvraag verstrekt, worden alleen door Emma gebruikt en verwerkt ten behoeve van het uitvoeren en beheren van deze Prijsvraag en ten behoeve van marketingcontact. Emma verwerkt je persoonlijke gegevens in overeenstemming met haar privacybeleid.
Vragen, opmerkingen of klachten over de Wedstrijd moeten worden gericht aan contact@emma-matelas.be.
(2) Hoe deel te nemen aan de Wedstrijd: Om deel te nemen aan de Wedstrijd moet de Deelnemer
a. een bestelling plaatsen op onze website tijdens de hiervoor genoemde periode
b. bereid zijn/haar volledige naam, e-mailadres en woonplaats bekend te maken voor deelname aan de Wedstrijd.
c. in aanmerking komen voor deelname aan de Wedstrijd.
(3) Geschiktheid: Om in aanmerking te komen voor deelname aan de Wedstrijd, moet de Deelnemer:
- achttien (18) jaar of ouder zijn; en
- woonachtig zijn in België.
De volgende personen zijn uitgesloten van deelname aan de Wedstrijd:
(a) werknemers van Emma;
(b) werknemers van agenten of leveranciers van Emma die professioneel betrokken zijn bij de Wedstrijd of de administratie ervan; of
(c) leden van de directe families of huishoudens van (a) en (b) hierboven.
Emma accepteert geen Wedstrijdinzendingen die:
- automatisch zijn gegenereerd door een computer;
- in bulk zijn ingevuld
- meerdere keren meedoen aan de Wedstrijd
- ongepaste inhoud bevatten, gewelddadig of asociaal gedrag vergoelijken of aanmoedigen, of aanstootgevend zijn;
- onleesbaar, onleesbaar, onbegrijpelijk, gewijzigd, nagemaakt, vervalst of gemanipuleerd zijn; of
- onvolledig zijn.
Emma heeft het recht om, naar eigen goeddunken, iedereen die op dergelijke wijze handelt uit te sluiten van de Wedstrijd.
Door aan de Wedstrijd deel te nemen, bevestigt de Deelnemer dat hij/zij hiervoor in aanmerking komt en de prijs kan claimen. Emma kan de Deelnemer vragen te bewijzen dat hij/zij inderdaad in aanmerking komt voor deelname aan de Wedstrijd.
Emma behoudt zich alle rechten voor om een Deelnemer te diskwalificeren wiens gedrag in strijd is met de geest of intentie van de Wedstrijd.
(4) Hoe de Wedstrijd werkt: De Wedstrijd sluit op de Einddatum van de Wedstrijd. Inzendingen voor de Wedstrijd moeten worden ingediend tijdens de Wedstrijdperiode. Inzendingen die na de Einddatum van de Wedstrijd worden ingediend, worden als ongeldig beschouwd en daarom niet in behandeling genomen.
Aankopen zijn noodzakelijk om deel te kunnen nemen aan de Wedstrijd.
Slechts één (1) deelname per persoon.
Door deel te nemen aan de Wedstrijd gaat de Deelnemer ermee akkoord gebonden te zijn aan deze Algemene voorwaarden.
(5) Prijs: Restitutie van je bestelling (elke “Prijs”, samen “Prijzen”).
De Prijs is niet overdraagbaar of verhandelbaar en heeft geen alternatief in contanten.
De Prijs moet worden opgeëist binnen de periode zoals afzonderlijk gecommuniceerd door Emma.
(6) Hoe wordt een Winnaar geselecteerd? Elke inzending krijgt bij ontvangst een nummer toegewezen en 1 Winnaar wordt willekeurig gekozen uit alle in aanmerking komende inzendingen met behulp van een geschikte online generator van derden. Er worden geen persoonlijke gegevens gedeeld bij het willekeurig selecteren van de winnaar. De beslissing van Emma is definitief. Er wordt uiterlijk op 23/08/2024 (de“Bekendmakingsdatum Winnaar”) per e-mail contact met de Winnaar opgenomen.
Als de Winnaar de Prijs weigert of deze niet opeist, of als de Winnaar om welke reden dan ook niet kan worden gecontacteerd binnen 5 werkdagen na de Bekendmakingsdatum van de Winnaar, zal een vervangende Winnaar worden geselecteerd op basis van dezelfde willekeurige selectie en zal hij/zij op de hoogte worden gebracht onder dezelfde voorwaarden. De oorspronkelijke Winnaar en zijn/haar deelname komen dan te vervallen. Een Prijs kan niet door een derde partij namens de Deelnemer worden geclaimd.
Emma moet informatie publiceren of beschikbaar maken die aangeeft dat er een geldige wedstrijd heeft plaatsgevonden. Om aan deze verplichting te voldoen, stuurt Emma de achternaam en woonplaats van de Winnaar naar iedereen die binnen één (1) maand na de Einddatum van de Wedstrijd een e-mail stuurt naar contact@emma-matelas.be. Als een Deelnemer er bezwaar tegen heeft dat zijn achternaam en woonplaats geheel of gedeeltelijk worden gepubliceerd of beschikbaar worden gesteld, neem dan contact op met Emma op +32 2 320 14 40. In dergelijke omstandigheden verstrekt Emma de informatie en de winnende inzending op verzoek alsnog aan een nationale Reclameautoriteit.
(7) Beloftes: Bij deelname aan de Wedstrijd belooft de Deelnemer dat:
- hij/zij geen content zal uploaden, opnemen die in strijd is met de wet of regelgeving (inclusief maar niet beperkt tot intellectuele eigendomsrechten), of gedrag zal aanmoedigen dat in strijd is met de wet of regelgeving (inclusief maar niet beperkt tot intellectuele eigendomsrechten), en elke inzending die dergelijk materiaal bevat, zal naar het eigen goeddunken van Emma ongeldig worden verklaard. Emma sluit alle aansprakelijkheid met betrekking tot dergelijk materiaal uit; en
- hij/zij zich niet zal gedragen op een manier die onbeleefd of gewelddadig is tegenover het personeel van Emma. Emma heeft het recht om, naar eigen goeddunken, iemand uit te sluiten van de Wedstrijd die zich op een dergelijke manier gedraagt.
(8) Intellectueel eigendom: Alle inzendingen van de Prijsvraag worden bij ontvangst eigendom van Emma. Door een inzending en eventueel bijbehorend materiaal in te sturen, gaat de Deelnemer ermee akkoord om:
- zijn/haar naam te laten gebruiken in alle communicatie om Emma te promoten; en
- alle intellectuele eigendomsrechten met volledige eigendomsgarantie over te dragen aan Emma; en
- afstand te doen van alle morele rechten in en op zijn/haar inzending en andere rechten die voortvloeien uit zijn/haar inzending en waarop de deelnemer nu of op enig moment in de toekomst recht kan hebben volgens de lokale wetgeving inzake intellectueel eigendom, zoals van tijd tot tijd gewijzigd, en volgens alle vergelijkbare wetgeving die van tijd tot tijd overal ter wereld van kracht is.
(9) Beperking van aansprakelijkheid: Emma aanvaardt geen verantwoordelijkheid voor inzendingen die verloren gaan of vertraagd zijn tijdens het transport, ongeacht de oorzaak, inclusief maar niet beperkt tot defecte apparatuur, technische storingen, netwerk- en computerhardware of -software.
Voor zover wettelijk toegestaan is Emma onder geen enkele omstandigheid verantwoordelijk of aansprakelijk voor verlies, schade, persoonlijk letsel of overlijden als gevolg van het in ontvangst nemen van de Prijs, tenzij dit is veroorzaakt door nalatigheid van Emma. De wettelijke rechten van de Deelnemer blijven onaangetast.
(10) Rechten van Emma: Emma behoudt zich het recht voor om de Wedstrijd op elk gewenst moment te annuleren, aan te passen of te vervangen als de Wedstrijd, redelijkerwijs handelend, niet kan worden uitgevoerd zoals gespecificeerd.
Emma behoudt zich het recht voor om de Prijs te vervangen door een andere prijs van gelijke waarde, in het geval dat omstandigheden buiten haar macht dit onvermijdelijk maken.
Als er enige reden is om aan te nemen dat deze voorwaarden zijn geschonden, kan Emma, geheel naar eigen goeddunken, een Deelnemer uitsluiten van de Wedstrijd.
(11) Toepasselijk recht en jurisdictie: Op deze Voorwaarden is de Belgische wetgeving van toepassing en de partijen onderwerpen zich aan de niet-exclusieve jurisdictie van de Belgische rechtbanken.
Algemene Voorwaarden Emma Matratzen GmbH.pdf
Laatst bijgewerkt op: 12-2021